neděle 14. října 2012

Jablkové buchty

Tyhle buchty se u nás sní bleskovým tempem a jsou rozhodně oblíbenější, než ty klasické. Při pečení krásně provoní celý dům, sestra s bráchou mi sahají pod ruce na horký plech a popálí si jazyk, jen aby měli buchtu dřív, než ten druhý. Nejlepší jsou čerstvé -  čím starší jsou, tím jsou horší. Proto hned na začátku neodhánějte svoje strávníky od pekáče plného teplých buchet, ale klidně je nechte, ať si pochutnají.




















500 g hladké mouky
1 droždí
50 g cukru
250 ml mléka
1 vanilkový cukr
špetka soli
2 žloutky
150 g másla

Ohřejeme si mléko se lžičkou cukru, do kterého rozdrobíme droždí (mléko nesmí být horké, kvásek by nevzešel!). Mouku smícháme s cukrema vanilkovým cukrem a špetkou soli, oddělíme bílky od žloutků a žloutky dáme k moučné směsí, bílky si necháme na straně ve skleničce (třeba do kokosek). Máslo rozpustíme a přilijeme k mouce, přidáme mléko se vzešlým kváskem. Všechno promícháme a rukama zaděláme těsto. Dáme vykynout do mísy na jednu hodinu na teplé místo.
Mezitím si připravíme náplň - nastrouháme jablka a smícháme je s trochou skořice (množství jsem nepočítala, ale podle těsta to odhadnete, přibližně tolik, jako třeba do makových nebo tvarohových buchet).
Vykynuté těsto rozválíme, nakrájíme rádýlkem na čtverečky, na každý čtvereček položíme lžičku náplně a zabalíme jako psaníčko. Buchty dáme na vymazaný plech záhyby nahoru a nakonec je ještě tukem promažeme mezi sebou, aby šly od sebe odtrhnout. Pečeme do světle hněda, po vyndání z trouby překlopíme na jiný plech.

Tipy:
  • Nejdřív vylijeme do mísy kvásek, aby tam byl všechen, ale mléko přidáváme opatrně, aby nebylo těsto moc řídké. 
  • Těsto při kynutí přikryjeme utěrkou, aby neoschlo.
  • Při balení náplně do buchet dbáme na to, aby se těsto nedotýkalo jablek (tzn. že spojíme dva protější rohy nad náplní, pak zbylé dva protější spojíme s nimi a zakryjeme - nevím, jestli to z mého popisu pochopíte ;D). Když se jablka dostanou do těsta, "zeslizatí" a nechce se k sobě přilepit.

4 komentáře:

  1. proč nás zásobujete furt tak krásnýma, nezdravýma receptama :(:D to je pokušení!
    nádhera :)

    OdpovědětVymazat
  2. waw krásne buchty- ako od starkej :)

    OdpovědětVymazat
  3. s tím hubnutím máme naprosto stejný problém! :(
    já chtěla zhubnout břicho, nikdy jsem nebyla tlustá, ale jsem puberťačka, věčně s něčím nespokojená, znáš to..
    jenže teď už je má váha na BMI v podvýživě a já nevím co mám dělat. kdybych jedla víc,budu se přejídat a to nechci a cvičit přestat taky nechci,protože mě to baví...
    začarovaný kruh
    i já se k tobě ráda vracím! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to zní zapeklitě :(
      zkus se poptat nějakého výživového poradce,po internetu jich je plno
      drž se!

      Vymazat