úterý 23. října 2012

Linecký jablečný koláč

U nás na zahradě se urodila spousta jablek - pořád padají na zem, taková krásně červená, žluťoučká, lesklá, 
a my už s nimi nemám co dělat. Jablkové buchty, jablečný mošt, žemlovka, jablkový závin....už to prostě chtělo trošku změnu. Prohlížela jsem si pro inspiraci blogy, na které ráda chodím a na jednom z nich jsem narazila na recept na tento koláč. Krásný, voňavý, křehoučký - když jsem ho vyndala z trouby, smísila se vůně skořice a tmavého lineckého pečiva a celý náš barák vonělo jako na Vánoce. Co vy, těšíte se na ně taky tak, jako já, nebo tohle nemáte rádi? Já už pomalu začínám přemýšlet, co upeču za štolu, cukroví, jaký udělám dětem adventní kalendář, co vyrobím svým blízkým a na Vánoční trhy a hlavně, co nakoupím za dárky. Můj bráška má 1. listopadu narozeniny, takže mám v plánu se zítra po něčem pro něj kouknout, protože jedu s maminkou do města. Klidně už bych mohla něco koupit svým milým pod stromeček. 
těsto:
250 g polohrubé mouky
140 g másla
  50 g práškového cukru
1 vejce
1/2 balíčku vanilkového cukru
1/2 kávové lžičky mleté skořice

1 polévková lžíce kakaa

Náplň: 4:5 ks jablek, 1-2 polévkové lžíce krystalového cukru, podle chuti skořicový cukr

Z uvedených surovin vypracujeme hladké těsto, které rozdělíme na dva stejné díly. První díl dáme do kulaté vymazané formy na koláč, druhé rozdělíme na dvě poloviny a do jedné zpracujeme kakao. Na těsto poklademe nastrouhaná jablka, posypeme cukrem a skořicovým cukrem (skořicovým cukrem nešetřete, právě ten dá tomu koláči tu správnou chuť). Z dvou malých těst vykrajujeme vzory, které dáme na náplň (já vykrajovala kytičky, jak vidíte). Upečeme.

Tipy:
Těsto je spíš na větší formu, mě ještě zbylo a musela jsem z něj udělat dva malé košíčky.
Místo vymazání můžete formu vyložit pečícím papírem, půjde pak vyndat - já jí vymazala a musela jsem to krájet rovnou v ní.

Dobrou chuť! :)


3 komentáře:

  1. Ahoj Bibi, koláč se Ti báječně povedl!!!Máš ho moc pěkně nazdobený!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Krásně jsi ho ozdobila těma kytičkama a ta chuť musí být taky úžasná :)) Mimochodem na Vánoce pokaždé těším jak malá (a hlavně na cukroví :DD), akorát já ty dárky vždycky zcela neúmyslně sháním až na poslední chvíli :D

    OdpovědětVymazat