úterý 16. října 2012

Nanuk řezy

U nás doma se vždycky dělaly, když jsem byla ve školce. Pamatuji si, že mi hrozně chutnaly a snědla jsem jich na malé dítě až moc. Potom se na ně zapomnělo a zase se vzpomnělo teprve před pár týdny, když jsem narazila na "Míša řezy". Myslela jsem, že to jsou tyhle, ale tohle je něco jiného - Míša řezy mají kakaový korpus, kdežto tyhle ořechový, Míša mají tvarohový krém a tenhle je z uvařené kaše. Sice už ani nevím, jak Míša řezy chutnají, ale myslím, že víc úspěchu než tyhle "Nanuk", které mi našla babička ve své kuchařce, by asi nesklidily. 

Recept: 
Těsto: 
30 dkg cukru
4 vejce 
10 lžic teplé vody 
10 dkg mletých oříšků (já dělala v lašských, ale myslím, že by šly klidně i lískové, pekanové,...) 
20 dkg hrubé mouky 
lžička prášku do pečiva 
Náplň: 
1/4 l mléka 
2 lžíce hladké mouky 
1 lžíce solamylu 
20 dkg másla 
20 dkg cukru 
1 vanilkový cukr 
Poleva: 1 a 1/2 čokolády na vaření, 10 dkg 100% tuku

Oddělíme žloutky od bílků, z bílků vyšleháme tuhý sníh. Žloutky utřeme v míse s cukrem, přidáme vodu, oříšky a mouku smíchanou s práškem do pečiva. Nakonec lehce vmícháme sníh a vylijeme na vymazaný a vysypaný plech. Dáme péct. 
Z mléka, mouky a solamylu uvaříme kaši, mícháme do vychladnutí (nebo necháme stát na studeném vzduchu a občas zamícháme, jako jsem to udělala já). Máslo a smíchané cukry třeme, potom přidáme vychladlou kaši (i když vám kaše ztuhne, nevadí, pokud máte elektrický šlehač, můžete jí do cukru a másla jednoduše zašlehat). Náplní potřeme vychladlý plát. 
Čokoládu rozpustíme ve vodní lázni, nalijeme na krém a necháme ztuhnout. 


Tipy: 
  • Upečení poznáme jako u každého těsta zapíchnutím špejle do nejsilnějšího místa - pokud se na špejli těsto nelepí, máme hotovo. 
  • S čokoládou na povrchu moučníku jsou často potíže - buď je moc hustá, nebo se láme... pro ty, kteří to chtějí mít bez problémů, mám radu s názvem "Ledové kaštany Orion místo čokolády", pro ty, kteří tohle zrovna nemají po ruce, mám jen jednu radu: U tohohle moučníku je lepší, když je čokoláda na začátku řídká, protože hustou kaši po tomhle krému prostě nerozmažete. Bála jsem se krájení, ale když si namáčíte nůž do horké vody, není to zas až takový problém, jen ty okrajové jsou ošklivější, ale stejně chutnají výborně. :) 
Dobrou chuť! :) 


3 komentáře:

  1. Vypadají moc dobře! Silná vrstva krému a čokolády si mě získá vždycky :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Bibi, tak jsem ráda, že mi k Tobě jdou konečně vložit komentáře!! Recept na tyhle řezy si hned opíšu a až naloupu ořechy, tak vyzkouším!!! Měj se moc hezky!

    OdpovědětVymazat