pondělí 29. října 2012

Skořicové šneky

Pamatuji si, když jsem ještě chodila na první stupeň základky, že mamka vždycky kupovala v pekárně takové zavinuté těsto, plněné skořicí.. Nejradši jsem na nich měla to odlupování, pěkně vrstvičku po vrstvičce. Nedávno jsem našla recept, který nebyl na takové ty klasické šneky z listového těsta, ale právě na tyhle kynuté. A to bych nebyla já, abych recept hned nevyzkoušela. Za moje okolí musím říct, že se docela povedly. 
 Recept:
700 g hladké mouky 
40 g droždí 
100 g cukru krupice
špetka soli 
1 vejce 
340 ml mléka 

Skořicový cukr na náplň 

Máslo na potření 

Postup:  Ohřejeme si mléko, do kterého rozdrobíme droždí a přidáme trochu cukru a necháme vzejít kvásek. Mouku smícháme s cukrem a solí, přidáme vejce a nakonec nalijeme do směsi kvásek a mléko (mléko opatrně, kdyby ho bylo moc - těžko ho pak "odlijete" :D). Těsto si rozdělíme na víc kusů, každý vyválíme do obdélníku, který posypeme skořicovým cukrem a zamotáme. Roládu nakrájíme na kolečka, jejichž střed mírně vytlačíme pomocí rukojeti od válečku nebo druhým koncem vařečky. Pokládáme na pečicí papír, upečeme ve vyhřáté troubě, po vyndání z trouby potřeme rozpuštěným máslem. 
Fotka je taková podivně potemnělá, ale co - vždyť stejně bude za pár dní Haloween. 







6 komentářů:

  1. Ahoj Bibi, šneky dělávám z listového těsta a tyhle z kynutého vypadají také moc dobře!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, já je chtěla už strašně dlouho zkusit! Ale fakt dlouho.. A ještě na ně nebyl čas :/ Ale udělám si je na vánoce! :)

    OdpovědětVymazat
  3. krásný :) cítím tu vůni až sem

    OdpovědětVymazat
  4. Ó, Bibianko, ty umíš v člověku probudit všechny chuťové buňky...skořicový luxus! ;-)
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  5. Aho Bibi, z kynutého těsta dělám často závin nebo bábovku se skořicí. Šneky se ti povedly. :-))

    OdpovědětVymazat
  6. ikdyž skořici moc nemusím, skořicový šneky mám ráda, divný :))

    OdpovědětVymazat